Khamis, 7 Oktober 2010

Bahagiakah aku bila dia bahagia...........

Tiap kali jari jemari nk menaip
Menaip smua pkara yg perlu..
ahh berat sungguh aku nk menzahirkan..
Ternyata sebuah penulisan masih xmmpu menzahirkan kata2 hati..
Aku cuba jgk..

Harini terlihat kemunculan satu pautan mengenai "bahagiakah aku bila dia bagia walaupn bukan dengan aku"
huh kenapa statement tu btl2 terkesan kt aku...

Bahagiakah aku bila dia bahagia?
persoalan ni yg bermain di benak aku selama ni..dan aku masih meneruskan kehidupan seharian aku dgn tersenyum..walau pd hakikat jiwa yg merasa hanya pencipta yg tahu..
Bahagiakah aku bila dia bahagia?
andai aku menjawab ya..kenapa suatu masa dulu aku menagis kerana bahagianya dia..
Menangis bila tahu bahawa bahagianya dia walaupun bukan dgn aku..bahagiakah aku??

Kegagalan masa lalu ptt dijadikan aku sebagai kejayaan pada masa hadapan..
kesalahan yg berlaku pada masa dulu ptt dijadikan pmbetulan di masa akan dtg..
Jatuhnya aku pada waktu iti ptt dijadikan kebangkitan nnt..
Apakah aku wat suma tu demi mencapai sebuah bahagia?? TIDAK...
Tanpa aku sedar aku berhenti..berhenti dr malakukan semua..
Lalu aku menyarankan satu perkara yg lebih penting dr itu..dan itulah yg aku kejarkan hingga kini..

Ya benar..perjalanan kita sebagai Hamba pd Pencipta telah pun tertulis dr sejak kita tercipta dr rahim ibu..biar sekuat mana kali pun aku cuba..andai yg tertulis pd catatannya suratan apa pun..
Harus aku redha terima segala..
Cuma..perkara yg xdpt ditafsir dr mata hati apalagi mata kasar manusia..hanya Tuhan yg lebih mengetahui..
 Apakah yg mmpu aku lakukan ..sebagai hamba yg lemah ni..hanya mmpu meneruskan kehidupan seharian yg tidak tentu lama mn lg..

Mungkin yg masih tidak sedar..menuntut cinta dr insan bernama manusia hanya menuju ke jalan kecewa..ya ni lah yg nyata aku rasa..Sesungguhnya mencintai hakiki tu lebih besar manfaatnya..

Secara jujur..jauh disudut hati aku..sememangnya aku bahagia melihat dia bahagia..
tu je yg mmpu membahagiakan aku melihat insan2 tersyg bahagia..kerana aku yakin..keikhlasan hati aku ni pasti terbalas..mgkin juga ada bahagia utk aku suatu masa nnt..hanya tuhan tahu segalanya..
kerana aku pasti diluar sana ada yg terbaik buatnya bbanding aku..
 Dan jujurnya juga aku turut mngharap bahagianya dia..walaupun bukan dgn aku..

Aku turut sedar..aku wanita yg lemah..masih bnyak perlu memperbaiki diri..aku yakin klu ada sinar hidayah dr nya pasti aku mnjd wanita yg terbaik. anak yg baik
utk keluarga ku..kakak yg baik utk adik2 ku..isteri yg baik utk suami ku..menantu yg baik utk mertuaku..saudara terbaik utk kaum kerabat ku.muslimah soleh pd agama dan pencipta ku..Insyallah suatu masa nnt andai aku berkesempatan mengecap manisnya iman...

Aku masih berbekalkan satu perkara dalam hati..iaitu aku sangat menghargai insan2 tersayang..biarlah mereka lihat sekeras hati aku..sekasar cara aku..sekasar perbuatan aku..
yg penting didalam aku hanya aku yg tahu..Tuhan lebih tahu segalanya..bibir boleh berkata..tp aku yakin perkara yg baik2 itu pasti terzahir juga suatu hari nnt..yg buruk2 tu bialah jd pedoman bg kehidupan..

Aku berpegang pd Prinsip..Hidup ni buatlah apap2 pn pastib dpt manfaat/balasan yg setimpalnya..
Bahagianya aku kerana dia bahagia walaupun bukan dgn aku..pasti terbalas juga..kerana aku yakin..ada juga bahagia aku walaupun bukan dgn dia..Insyallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan