Sabtu, 2 Oktober 2010

My story...

nama aku Murni
call me Mun 
why mun?
bcoz aku sukakn Bulan haha 
 
 tentang Bulan...aku boleh menceritakan tntang Bulan....



 Bulan tu Bulat..Bulan ada bentuk yg xtetap..Bulan berubah mengikut peredaran masa..
Tp aku tetap sukakan Bulan sbb Bulan setia,berada di sisi Bumi dr hari ia dicipta Maha Esa.
Bulan menerangi seisi alam yg gelita..di smaping Bulan kadangkala ada Bintang. Kadangkala ditemani awm yg kelam gelita..Tp bulan masih Bulan..masih tetap disitu

Bulan tu Cantik..Bulan tu Indah..klu ditenung lama2 dpt dilihat ada tompokan hitam pd cahaya bulan..tp apa nk dikisah kerana Bulan tetap Bulan..Bulan masih cantik dipandang..Bulan tu cantik bila Penuh..sape yg xteruja melihat bulan yg Bulat terang Bercahaya..n aku rasa gembira sbb ada insan yg masih melihat bulan n ckp "Bulan meningtkan aku pd Mun" (yeah sgt suke hehehe)
Bulan tu bermakna..kerana tika aku melihat Bulan,insan lain masih melihat Bulan yg sama.
Ya bulan mengingatkan aku pada insan2 yg  melihat Bulan..krana aku pasti "kamu melihat apa yg aku lihat brmakna tiada yg berada jauh dr aku"..smuanya masih dekat dimata dekat di hati. Biar jauh mn pun ia masih meningatkan aku bahwa kita berada di Bumi yg sama apa yg nk digusarkan.

Aku sangat sukakan Bulan..sbb bila aku tercari dlm kelam malam,Bulan jugak yg kelihatan. Masih terang benderang..menerang hatiku yg Gusar slalu..tenang ya tenang..Ketika tu xda bnda lain aku pikir dh selain btapa Indahnya ciptaan Illahi.

Bulan xslalu Muncul..kadang Bulan xkelihatan..tp bkan sbb Bulan tu tiada..Bulan terselindung..kadangkala dr kepulan awan hitam..tp Bulan masih ada..kerana Bulan sentiasa ada untuk aku..utk aku mengagumi ciptaaNya..

Aku harap aku Bulan..tp aku Mun@Murni kamarudin
(thanks kpd Dia sy yg mula2 mmberi nickname ni pd sy TQVM MEOW)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan