Ahad, 3 Oktober 2010

Selindung...

Its already 2010..
aku masih cmni...
Penat sangat nk lawan hati sendiri..Kita mgkin boleh beregu dgn org lain. Antara kalah & menang..
Lawan hati sendiri ibarat perang yg xtaw bila sudahnya. Lawan hati sendiri ibarat memandang diri ke arah cermin.. Ahh everything reflected me again..

Cuba..dah penat aku cuba utk berhenti.. Mengalah..ye seringkali pn aku mengalah. Mengalah demi kebahagian org lain yg xpernah peduli akan kbahagian aku..sbb aku sendiri xpernah pduli tntg kbahagiaan aku sendiri..pd aku..I can live with my own.. Tuhan sedang menguji aku..

Hati...dah puas aku pujuk bertahun ni..knp still mcn ni? Adakah hati manusia itu dikawal oleh minda? klu cmtu hentikan jer minda aku tok pikirkan pkara silam..sejuta memory selama hidup ni..klu ada pilihan aku boleh delete seperti delete Mesej di hp pasti aku buat..pilih pkara yg indah2 jer utk kekal didalam..nyah lah yg perit.. Tp perit lam hidup tu yg ajar tuk kita rasa pe itu ruang merasa senang..andai xada suma ni aku xkn belajar ilmu hidup..

Tekad..seringkali pn aku tekad..tp nyata yg aku masih lemah..manusia yg mudah & rapuh hatinya..huh aku bosan tok merapuhkan diri pd org lain yg terbukti teguh.. Tekad hati aku berkali2 diuji bila terbukti dalam keras hati aku,masih ada klembutan pd jiwa aku..Mun knp xjd mcm dulu.. Dlam degil & kerasnya kpla aku masih ada perkara yg aku semat dihati utk didengari utk dipraktik..tp masih xcukup utk jadikan aku seteguh hati2 lain..

Bnyak pikir..ya penting utk bnyak berpikir krana tu jer cara utk aku bina benteng pd diri..andai aku berhenti memikirkan samalah aku mcm patung boneka yg kosong tu. Ahh kadang2 aku sdar aku bnyak berpikir..andai terlalu bnyak pikir pasti ada suara yg ketiga cuba utk mengeruhkan lg pikiran. Satu yg selalu aku lakukan pasti..memikirkan kbaikan semata pasti selindungkan smua yg buruk2 yg dah terang lg bersuluh..

Selindung....
Diri aku masih berselindung dr diri sendiri..prnah dgr pkara ni?? ya pasti mmg ni yg aku sgt pasti..smpai bila lg aku nk hidup dgn Hipokrit yg makin memakan diri.. Andai aku luahkan segala kebenaran hati..tu pasti lebih menyakitkan aku aplagi org lain..aku masih mnjaga hati..hati aku yg selindung di balik kerasnya hati aku..Masa..masakah yg akan mghurai smua? andai tu yg pasti tarik lah aku kluar dr smua ni.

Hati siapa yg dapat mengerti hati aku. sedangkan hati ni yg pernah aku beri pn disia2 kan..pcayakah lg aku pd manusia yg dipanggil insan.jagakah mereka hati org lain speti mnjaga hati sndiri??xmgkin..krana mnusia semakin hidup sorg zaman ni..semuanya tentang diri sendiri..kpentingan sendiri..hnya aku yg masih mnjga hati tu..hati tu yg spttnya adlah hati aku..

Masa dah lama berlalu..dan aku still mcm ni..mmbuktikan bahawa selindungnya aku dr diri sendiri bg melindung dr org lain..smpai bila lah mun..kita hidup kat sini 4 each others..

Andai aku xselindung lagi..pasti ada yg berkata aku tidak matang..aku pike kterlaluan..aku xada perasaan..
Xada perasaan..ada ssorg  pernah berkata,andai trlalu mmpunyai perasaan pn susah..biarkan apa kata mereka semua,sape peduli..xkisah...ahh aku benci smua tuh..kerana semua tu lah aku pergi meninggalkan kerana letih berjuang sorg2 bg mndapat kasih syg,perhatian,peduli,perasaan,penghargaan..pkara yg xmgkin aku dapat jika hanya aku yg mmberi..ya mudah sungguh mmberi dr mndapt..lalu aku pilh utk x buat apa2 smpailah skrg..hehe/huhu? depands..










Tiada ulasan:

Catat Ulasan